Pages

Saturday, January 8, 2011

JALAN JALAN DI PASAR PAGI KAMPUNG CONGGO

di pagi yang mendung aku bangun lewat, sementara matahari nak menampak kan wajah nye aku maseh di alam mimpi..ekeke..(ape aku merepek ni)....pagi ni aku bawak cik qaseh jalan jalan kat pasar pagi, maklum ler cik qaseh ni mane penah pegi pasar pagi....ekekekekek


kalau korang nak tau pasar pagi kampung conggo ni dah lame wujud, seblom aku di lahirkan...lame gile kan......kalau tak silap orang orang lame cakap tahun 1972 pasar pagi ni dah ade...aku lahir tahun 1982...dan skang ni dah tahun 2011..erm...lame tu...pasar pagi ni ade persatuan, persatuan pasar pagi (PPP), keje PPP ni kalau ade pape majlis dorang akan kumpulkan dari para peniaga dan dorang jugak dah lantik sape yang akan sapu sampah lepas pasar ni abis.


stal nasi lemak ni kepunyaan cik munah, orang lorong aku, lauk pauk cik munah memang sodap, ikot citerase orang nogori...ekekekeke, pada asalnyer cik munah ni jual nasi lemak bungkus jer, lame lame perniagaan berkembang....so cik munah dengan rase besar hati masak lauk lauk yang sedap untuk penduduk kampung conggo...ekekekek...



kalau korang nak tau, kat kampung conggo ni ade satu stall roti canai yang paling sedap, name roti canai tu roti canai cik normah...ekeke...dorang ni kalau nak pangil satu makan tu ikot sedap dorang je kan,.....ekekekek.....roti canai cik normah ni memang sedap bile di makan panas panas, kuah dal die ppeerrgghh....sedap giler tapi kalau nak beli kene tungu le lame giler......


lepas tu aku bawak cik qaseh pege belah peniaga jual sayur, ikan dan daging kat belah ujung pasar, macam macam ragam aku jumpe...kat blah cni pon ramai orang gak yang beli dan blah...ekekek....memang dari dolo lagi dorang meniaga sampai kan anak anak mewarisi peniagaan dorang...kat pasar ni korang letak ape je memang laku,







                                          













ni le stall cik meran....


banyak bende yang berubah kat kampung conggo ni....banyak bende yang aku nak cerite kan tapi aku perlu ambil mase...kadang aku sibuk sket dengan keje, nanti aku sambung....

No comments:

Post a Comment