Pages

Thursday, December 14, 2017

giler

ngantok giler

tu je nak bagi tau

k bye

jentera

bagi abam ajis la selama 6 tahun gune jentera ni, dah banyak jasa pada abam ajis, jatuh dan bangun bersame, dengan eksiden 2 kali 2 kali jatuh dalam ujan...serik woo eksiden ni, kalo bole elak kan la...kene la bawak jentera sebaik yg mungkin, skang ni plak ade join group moto, tapi tu la abam ajis bukan nye aktif sangat, tegur2 gitu je, even pon jarang bole pegi sbb abam ajis ade komitmen 24 jam...berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul...


banyak jasa jentera abam ajis ni...
memang tiap malam kene belek ngn abam ajis


abam ajis...nak kate rider maut tu takde la
tapi ade la pengalaman skit bab bab rempet ni...
hahah

adios...

jauh terbawa lukisan hati mu...hati sape la tu woiii...sudah sudah la bam ajis...hahahhaa

cuti2 sekolah ni mcm biase la mummy dan anak anak balik kampung, si bujang plak sunat, so memang abam ajis keseorangan la kan, sensorang pon abam ajis tak g mane mane...rutin harian bermule dari pagi sampai ke pagi besok penuh sesaje, ok kite mule dari pagi...balik dari keje malam abam ajis akan mendobi dolo sbb nye abam ajis tak reti baju banyak2 ni, sluar kecik da la tak banyak hahahha...lepas tu plak mandi mandi trus je pegi keje siang...keje siang ni tengok pad keadaan, ade kale nye banyak ade kale bole relask2 , cukup mase 530 abam ajis balik sampai umah kul 6 ptg, kalo ujan lambat skit sbb bawak slow...balik tu bukan nye dapat rehat..angkut baju yg sidai n trus lipat..pastu mandi2 645 pegi keje malam plak...masuk keje malam jam 7 ptg... keje malam keje agak sng gak la..bz skit mase masuk keje tu la..cek semua flor ade pape ilang ke, cek semua pintu kasi kunci..bukak lampu..pastu lepak surau dari magrib sampai isyak...830 trun pegi pos buat laporan...pastu dok menung sampai la waktu meronda...kadang tu layan game on line..kalo pegawai dtg borak2 ngn peg sampai lebam hahaha...kul 2 lelap kejap...kul 5 dah bgn...tido ikot sistem giliran so takde masalah...ade masalah kalo partner masuk lambat or ade hal tak bole nak masuk keje ..kene jage sorang2...fuh..memang ngntok n penat...jam 530 dah bukak pintu semua...lepas subuh baru trun pos..lelap lelap ayam sampai 630..pastu kemas kemas pos..jam 7 pg balik...tu belom kalo pegawai ronda dtg kul 3 ke 4 pagi.. memang tak tido la jawab nye sampai ke pagi...





rindu same dorang ni,...




abam ajis mcm biase la
truskan kehidupan walaupon keseorang di kejauhan...

adios


Monday, December 4, 2017

majlis anak buah

bermule jumaat malam, sesi berinai dan buat segale hantaran kat umah nenek, meriah skit la malam tu, semua adik bradik ade tolong, dengan belah pahang datg lagi, riuh sesaje, sabtu pagi 8.30 dah ade kat masjid saidina othman kampung conggo, tok kasi banyak tempat nak pegi katenye...tema famili kaler ijo..nasib la abam n famili ade baju sbb penah buat untk baju raya...


sekali lafaz je ...
tahniah ye bang pis...



ok lagi sekali jadi cem gini..
korang teleng kan kepale ok..haahaha




tema majlis kaler kelabu...
ape la abam ajis ni bole la nak posing mcm tu hahaha
mcm biase la kenduri mane yg takde buat silap
lepas ni kene la baiki mane yg silap
okeh


adios

beli dan belah

mingu lepas anak buah yg sulong melangsung kan perkawenan, biase la kalo bab kenduri kendara ni umah nenek la jadi port lepak lepak rewang rewang semua nye umah nenek, abam ajis lak mcm biase last minit nye keje baru la nak cari baju utk majlis , semua nya last minit heheheh...si akak redah je pakai baju raya sebb raye taun ni teman kelabu..si mummy nye la semua complete set heheheh...hari jumaat tu dah berjalan jalan menari keperluan utk majlis...tak cukup ari kamis hari sabtu lepas pasangan bernikah pegi lagi jalan jalan cari baju...huhuhuh..penat tu jangan cakap la abam ajjis layan kan aje...tapi dengan syarat lepas beli belah..takmo g sepoloh kedai...tapi syarat tingal syarat...abis semua kedai kenanga di langar...muaz tu sampai 5 kali kluar masuk...hahahahha...kan nasib la si abah ni dah ambek pengajaran yg lepas lepas...so layan kan aje...huhhuuhuh


senget lagi korang pandai2 la tengok
hahahah

penat tapi seronok

adios

Thursday, November 30, 2017

muhammad sunat

mingu lepas anak sulong abam ajis sunat beramai ramai kat masjid sg besi... biase la mule2 acah acah berani alih alih nangis gak la anak teruna abam ajis ni...muhammad tanye..  sakit tak sunat ni...abam ajis cakap la mcm kene geget semut je...rindu same muhammad danish...






nampak la muke takot nye tapi tu la 
dah setel pon
selamat melangkah ke alam dewasa abg...huhuhu

adios

upin ipin

kalao nak tau si akak ni tak pernah miss pegi upin dan ipin ni... memang penat nak angkut si akak ngn si adik...



malas nak ejas dah gambo ni hahaha
korang senget kan la kepale tu kalo nak tengok
hahahaha

adios