Pages

Tuesday, May 15, 2018

riadah

dalam kesibukan abam ajis dalam mencari rerzeki, abam ajis tak lupe pada anak anak, kesian dorang kadang tu mase terhad dengan abam ajis, so bile hari mingu abam ajis akan sedaya mungkin menghabis kan mase bersama anak anak, abam ajis akan curi mase utk mereke....dalam teknolgi zaman skang ni, banyak permainan lame lame yang sudah di lupekan, mcm congkak, batu seremban, ceper, dan  carom.... abam ajis ajar akak semua tu...

si akak bile abah tanye carom tu ape.. dengan konfiden nye die jawab ..tahu...bile abah suh terang kan mcm mane,..akak pon cakap...akak tau game tu pakai papan kan..ade lubang kat bucu...ok tu dah betul dah...pastu buah die susun 3 segi kat ujung pastu pakai kayu panjang......hahahha abam ajis dah gelak ..tu snooker la ....hahahah mane la die tau snooker tu hahaha...aka cakap die tengok cerita kat tv jam 7...hahaha kaki drama akak ni hahaha...so abam ajis pon ajar la akak carom tu macm mane..dan si akak cepat tangkap mcm mane nak main carom dan susun buah skali...hahaha


tu dia aksi akak...

adios...

Monday, May 14, 2018

berita ringkas...

al kisah seblom sanbut besday akak ari ahad, sempat la abam ajs bawak dorang pegi pesta buku di pwtc, pastu sempat gak la pegi ke alamanda tengok omar dan hana...lepas tu plak kdapat cuti panjang, tak tau nak bawak famili pegi mane mane, kene plak mummy tak berape nak sehat, nak buat kuih raya lagi so terperap la kat umah, sambil sambil tu abam ajis kemas umah, ye la dah nak puase ni...kene la kemas umah bg kemas skit, mummy nakbuatkuih kene ade ruang yang selese, lepas tu ngn akak dan adik suke berlari dalam umah...hahaha kadang abam ajis pon join hahahaha....so lagi 2 hari nak puse ni..kene la membuat persediaan secukupnya untuk raya..hehehe...puase pon blom lagi nak pikir raya hahaha....ok dah stop..lenguh dah tangan ni hahaha...

adios

besday akak adik dan abah

sempat la sambut besday akak sblom mengundi...lagi pon mummy tak balik mengundi sebab tak berape nak larat, dah 7 bulan..so elok la mummy dok umah je.. tahun ni sambut sekali besday akak adik dan abah..huhuhuh...besday adik jatuh pada bulan puase so sambut la skali...

abah tak nak ape ape, cume abah ank akak dan adik berjaya dalam pelajaran, berjaya dunia dan akhirat...


epi besday akak..


terima kasih juga pada mummy yang buat semua ni huhu

adios

selesai sudah tangunggjawab rakyat malaysia

mingu lepas adalah mingu yang mendebar kan tanggal 9 mei rakyat malaysia mengundi untuk menentukan nasib rakyat malaysia.....politik tanah air bagaikan satu drama yang di saksikan seluruh dunia...malam tu sampai la ke pagi, ramai kawan kawan yang up date keputusan pilihan raya, abam ajis pon ade gak la usha usha kt on line nye keputusan ... agak mendebarkan...tak pernah rase mcm ni hahahah dan akhirnya sejarah tercipta... parti yg begitu gah akhirnya tumbang di tangan seorang negarawan...


sempat la anak buah snap gambo abam ajis tengah beratur...


kawan kawan yang trun awal mase mengundi...hahaha

semangat punye pasal abam ajis adik bradik dan kawan kawan trun awal 
untuk mengelak kan kesesakan semasa beratur..

tahniah rakyat malaysia...

adios

Friday, April 27, 2018

monolog

nak kate aku ni baik takde la sangat, tapi aku sedang perbaiki diri untuk berjumpe Pencipta aku, pelan pelan aku bangun dalam kepayahan, bukan senang sebenarnya, bende yang dah lame aku tingalkan, aku nak terokai kembali, semoga aku di berikan hidayah untuk aku melaku kan sebaik mungkin ape yang di suruh oleh Nya...dunia dah amat dekat sangat dengan kehancuran.....dengan kesihatan aku yang tak menentu, aku tetap melawan sakit yang aku tangung supaya aku dapt melaku kerja kerja aku...segala penat lelah aku bekerja ilang begitu saje bile aku pulang kerumah berjumpe anak anak...dan aku ...akan teruskan kehidpan yang penuh cabaran...


                                                                                          ..adios..

ke mane kite sarapan

okeh ni mingu lepas punye cerita, bawak famili makan agak jauh skit la, mane lagikalo ke tang ling, tempat abam ajis lepak zaman bujang dolo hahaha...kalo ikot kan dari segi makanan memang la sedap, dengan nasi lemak tangling lagi , dengan ikan bakar abg din lagi dengan kedai uncle nasi goreng daging sedap lg mcm mcm la de, tapi tu la satu je... kebersihan di tempat makan, meje yang terhad untk makan, kene jage 2 bende ni, kalo kebersihan ok maybe lagi ramai org akan datang, si akak pon tau tempat tu kotor, tapi nak buat mcm mane, dah abah nye mengidam makan nasi lemak tanglin hahahaha....

sedap roti stim uncle ni ..
abis adik makan..

mingu ni plak abam ajis cuti agak lame
so abam ajis nak la bawak dorang sarapan tempat yg ok skit...

adios



akak bersukan...

hari ni hari jumaat , hari untk abam ajis brehat, dari hari isnin abam ajis agak sbuk skit, sibuk dengan kehidupan dunia yang tungu mase nak rebah, banyak bende yang nak kene pikir, mcm mcm hal...taktau mane satu nak cerita dolo...okeh.. kite cerita hal akak dolo.. hari rabu ari tu akak bersukan abah die punye la semangat nak pergi hahaha...pagi tu dalam 645 pagi abah dah anta akak pegi sekolah pastu sementara tungu aka bergerak tu abah n mumy pegi la cari sarapan kot la kat sane bole sarapan, tapi tu la bila dah sampai sane takde tempat nak makan, dengan orang ramai nye...abam ajis  ni mane bole tempat orang ramai2...pastu sian ngn mummy, dengan bawak baby nye dengan panas dengan tak makan pagi lagi, mummy seronok tengok akak bersukan..akak ade masuk 2 aktiviti sukan.....jom kite layan gambo...



aiseh men senget lagi la..korang tengok je la ek..hahaha
ok cikgu bagi tau perbarisan akak dapat no2
dan rumah merah tempat ke2..
tahniah akak...