Pages

Tuesday, January 4, 2011

ALAM TADIKA


waktu ni aku agak slow sket...maklum ler budak lagi..tak tau pape pon....mase mule mule masuk tadika ni aku menangis bagai nak gile...ekekeke...malu beb.....ye arr mase bebi mane penah berpisah ngan mak...masuk tadika ni tetibe lak mak kene dok luar...haru biru jap jadi nyer....ekekek...( terukan aku ni )...ekekeke.....

paling aku tak bole lupe bile aku sakit perot sesangat..mase tu baru 3 bulan sekolah...lame giler aku dok dalam bilik air sampai cikgu nor dan cikgu milah...( aku masih ingat name cikgu beb ) cari aku satu kawasan tadika tu...malu siot semua budak budak tu tau aku terberak dalam suar...ekekekeke....( adus mane nak letak muke ni ).....


kalau dah name tadika macam macam lawatan dorang buat, lawatan pertame yang aku pegi ialah ZOO NEGARA sronok giler aku rase tapi yang tak bes nyer mase mak anta aku, macam macam die pesan macam aku ni budak pompuan lak ramai pandang aku...( adus malu lagi beb ) ade ke patut mak bagi kat aku sapu tangan kaler pink, minyak cak kapak, last skali yang tak bes tu mak aku bagi botol air bentuk beruang bawak bekal air pegi sane...adus...mase tu memamg le ramai yang bawak bekal air tapi takde le bentuk beruang...aku kene gelak beb dalam bas...ekekekek......


lame gak aku kat tadika tu...mak aku cakap mase aku umor 5 tahun aku dah sekolah kat tadika tu sampai le umor 6 tahun, penah skali tu mak aku cakap aku gadoh dengan dengan kawan aku sendiri sebab rebut mainan....sampai kan cikgu dende aku berdiri luar kelas sambil pegang mainan sampai abis kelas...ish ish ish...( tak patut tak patut )


pasal mainan jugak le aku penah mrajuk sampai tak pegi kelas 2 hari....mase tu cikgo nor tengah mengajar..aku sebuk sebuk men mainan kat blakang..ape lagi cikgu nor punye le hangen die rampas mainan aku  tak pulang kan balik...meraung aku dalam van mase nak balik umah...puas le pakcik mail ( mane die skang ni ek ) yang bawak van tu pujuk aku....ekekekeke

No comments:

Post a Comment