Pages

Monday, January 17, 2011

AKU


aku ni cume insan biase yang kadang kadang melakukan kesalahan yang tanpe di disedari akan melukakan hati orang laen, bagi aku tu aku akui...setiap insan ade kelemahan dan kebolehan masing masing...tanpe ku sedari umor aku telah menginjak angka 29...cukup tue ke aku ni..ade kah angka umor aku ni membuatkan aku brubah......membuat kan aku rase bertangungjawab...bagi aku itu cukup lame untuk seseorang nak mengenali diri sendiri....

umor aku 18.....mase tu aku betol naif pasal kuala lumpur ni..maklum le dolo pon mane ade moto...paling koman pon aku ade basikal bmx je...so zaman aku dolo kejahatan tak sampai ke kl pon, sekadar dalam kawasan kampung conggo je...( ala jahat budak skola ape ade waktu to )....keputusan SPM aku takde le truk sangat...agreget 35 dapat le pangkat 3...bagi aku tu pencapaian paling baik dalam idup aku..mane tak nyer mase percubaan tu semua lingkup...ekekek..

lepas SPM aku ngangur dok umah jer...takde keje nak buat...bulan due baru le aku dapat keje kilang Trisen kat taman midah tu, to pon kawan aku akmar or gemuk yang bawak kan..aku nak pegi sendri..sori le..ekekek..kat kilang tu aku keje sebagai operator pengualaran buat bahan dalaman bagi  barang barang JVC.......banyak bende yang aku buat...tapi yang pastinyer dalam kilang tu 90% bangla...nak jumpe budak melayu susah giler..kalau ade pon budak pompuan....( mase ni aku tak kenal pompuan lagi )....

dalam mase yang same mase keje kilang tu aku ambek kelas komputer kat cosmopoint, perrhh..konon konon le nak sambung study kat mane mane yang ade kos besnes admint...ekekeke....so lepas keje abis kul lima aku, gmuk, rizal ngan zaidi g le blajar kelas komputer tu selame tige bulan...kelas mule kul 7 sampai 9, so takde le lewat sangat nak balik...aku ni plak mase tu ade le bengong pasal komputer...satu haram jadah pon aku tak tau..ekeke...malu siot.....

mase kat cosmopoint aku kenal ramai kawan..tapi to semua kawan sementara je...abis je kelas semua bawak haluan masing masing.....aku tak bole lupe mase aku mule mule kat kelas....cikgu soh aku shut down aku tak tau...ekekekekekek...ape bute komputer le aku ni....cikgu yang jage kelas aku name badshah..die ni pale giler giler gak ler...bole ar layan...cikgu yang laen tu aku dah lupe name...tak brape nak ingat..(maklum le dah tue tue ni memori makin penuh...ekekek)...

ermm..mase kat kilang tu gaji aku penah kene tahan sebab supervisor bangla tu takpuas ati ngan hasil keje aku...so mase meting pagi tu kene le penumbuk ngan aku kat mate....soknyer baru le gaji aku masuk...cilakenyer bangla....name supervisor tu mansor..aku ingat lagi...ekekeke lepas abis kelas tige bulan aku pon brenti keje kilang...tak lame aku ngangur...sebulan je pastu aku keje kat Metrojaya bukit bintang....

ermm...mase nak mintak keje kat metro bb plaza ni aku pegi sendri saje je cari pasal kat sane nak jadi juruwang...ekeke..tapi mase intebiu tu mane le aku tau pasal matematik ni...so jadi le aku store keeper...ekekeke...bes keje kat sini...aku blaja erti idup kat kl yang sebenarnyer....mase tu aku kawan ngan azlee n taufek...

mase aku keje kat situ masuk kul 9 abis kul 5 kalau ot to sampai kul 10 jer...kat sini mase baru masuk aku kene anta barang barang kat floor...banyak gak aku tau pasal pemasaran ni...(cewah konon le baru abis blaja kat cosmopoint)...kat cni kalau keje mmg tak perlu kisah hal orang laen..mmg ade je keje...lepas due bulan aku keje kat sini aku dah pandai tag harge kat barang barang....so kalau takde orang yang nak buat aku le yang kene buat tu...

mase tu kalau mase gaji mmg meriah...gaji kat sini aku kaye sket..cecah ar ribu ribu...asal mase gaji je aku mesti lepak kat kedai game dah gian men game kat situ....pastu abiskan wit ngan beli barang barang aku le...mase tu tak maen le harge bawah seratus....mase tu le...ekekekek

4 bulan aku kat situ makin mesre ngan dorang...aku mule ikot lori anta barang barang kat store laen...anta barang kat umah orang..yang paling aku tak bole lupe anta barang kat umah Dato Sammy Vellu...Datin mase tu cukup baek...siap buatkan air sejuk untuk kami...pastu siap dapat tip lagi...bes bes bes....pengalaman aku keje kat kl membuat kan aku jadi ganaz sket....aku mule rase nak pukul orang je mase tu...mungkin faktor kawan kawan aku jadi macam tu....

erm.. mase aku keje kat metro..aku dapat pangilan temuduge  keje kat kerajaan....semua tu arwah ayah aku yang uruskan aku cume sains je borang tu...ape yang tak bes nyer keje gomen ni ( arwah ayah aku yang sebut ) gaji ciput...sebulan aku dapat 680 jer..suku dari gaji aku mase keje kat metro...tapi nak tak nak aku kene g intebiu to gak kalau tak mampos aku kene pijak ngan arwah ayah.....

slame tujuh bulan aku keje kat metrojaya bukit bintang...akhirnyer 16/11/2000 aku lapor diri kat kementerian kesihatan malaysia di jalan cenderasari....mase bulan last aku keje kat sane..dorang dah buat muke sememeh kat aku...(sedey le tu konon)..supervisor aku en Ramesh ucap tahniah kat aku..die cakap keje gomen ni bagus..tapi mase tu aku tak peker ape..aku peker gaji ciput...huhuhuhuhuh

azlee, zam, mok, taufek , feoz n abg azli banje aku kat piza....dorang cakap kite ni dah satu famili...sedey gak le mase tu....aku tak penah dapat kawan cem tu

dan 16/11/2000 bermule aku di kementerian kesihatan malaysia....dan di sane le bermule aku sebagai naga hitam.....

5 comments:

  1. ape kaitan ngan pic 1 & pic 2 tu??? conpius jap...

    ReplyDelete
  2. yang pic satu tu tengah memikiau masalah, yang pic no 2 tu naga hitam waktu encem..ekekek

    ReplyDelete
  3. hak hak hak hak.....(ketawa terbahak-bahak)

    ReplyDelete
  4. betol le pic no 2 mase tengah encem..ekekeke

    ReplyDelete
  5. yer lah yer lah.....iyer kan jer karang KH susah nk pujuk.....heheheheh.....

    ReplyDelete