Pages

Monday, July 11, 2011

!!!!! PANAS BARAN !!!!!



kalau nak bace memang tak brape terang la kan so di sini naga hitam tulis ape yang terkandung dalam artikel tu kaedah bagi mengatasi sikap panas baran yang ternyata memberikan kesan buruk kepada perhubungan.....

yang pertama :

JAUHKAN DIRI DARIPADA SITUASI MENIMBULKAN KEMARAHAN....
     > jika anda tahu pasangan anda mempunyai sikap panas baran, elakkan daripada     melakukan perkara yang boleh menimbulkan kemarahannyer, cepat memohon maaf jika tersalah dan akui kesilapan.

yang kedua :

MENDIAMKAN DIRI KETIKA MARAH....
     > panas baran bermula dengan tindakan demi tindakan, cara terbaik untuk mengurangkan sikap panas baran adalah dengan mendiamkan diri tanpa mengambil apa apa tindakan.

yang ketiga :

BELAJAR MENYAMPAIKAN KEMARAHAN SECARA POSITIF DAN TERHORMAT....
     > perlahankan suara, bercakap menggunakan perkataan yang tidak menyakitkan orang lain dan elakkan daripada bertindak secara fizikal, usahakan untuk meluahkan rasa marah secara positif dan terhormat agar lebih dihormati.

yang keempat :

LUAH PADA MASA DAN TEMPAT YANG SESUAI....
     > sentiasa luahkan emosi malah apa jua masalah yang bertepatan pada masa dan tempatnyer. tindakan ini akan dapat mengurangkan tekanan dan seterusnyer sikap panas baran yang ada dalam diri kite.

yang kelima :

BAWA BERTENANG...
     > sentiasa belajar mengawal diri dengan bertenang dalam menghadapi ape jua keadaan dan situasi yang mengugat kesabaran. memaafkan orang lain dapat mengelakkan panas baran.

yang keenam :

SENYUM....
     > senyuman mampu meredakan tekanan, senyuman yang sentiasa terukir di bibir menjadi satu penawar kepada kemarahan dan sikap panas baran. praktikkan untuk sentiasa melakarkan senyuman tanpa mengira masa dan keadaan.

so naga hitam ambil ini sebagai panduan untuk meredakan panas baran naga hitam selain itu kite sebagai umat islam jika kite sedang marah cepat cepat lah berwuduk, dengan care itu kite mampu mengekang kemarahan kite....

so sape sape yang rase panas baran tu bole le bace artikel penuh dalam surat khabar kosmo bertarikh 8 julai,

adios....




No comments:

Post a Comment